Logo nedir? Lafız valörı olarak nesep huzurlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan can veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek can veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler midein elan çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde hareket gösteren hizmetletmelerin çoğu kez logoları bölümü simgeleme paha. Ancak birden bir tomar bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkızılışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, basit anlaşılır, çizgiırlanması basit, muhtemel olduğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine müsait olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerırabıta gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit de sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı valör bakımında bu selen çok önemlidir.