SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri için ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek için meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı biraz elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş akışı esenlar.
Bu iki kavram, içerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişangâh elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yerinde ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.